I made tram model in max instead of brush work in VHE to save some BSP space, well it was easy and fast work.
I made it because i wanted to light it up a bit better with Highlander eLights instead of Radiosity. But there's one problem, Half-Life doesn't calculate model collision just like that, it's just not-solid and you can't do nothing with it when compilling a model (or do you ?). I know that with movewith function i can hook up clip brushes to model but if i will accidentaly block those brushes somehow then it will look crappy, i mean brushes won't fit model movement or inversely.
So, is there any way to build model collision ?
Cheers.
__________________
настоящий мужчина не нуждается в подписи.
__________________
У котёнка мокрый нос и гладенькая шерсть, у него забавный хвост и быстрых лапок шесть. Две задних, две средних и две передних лапы, такая многоножка получилася у папы.
Он ученый — папа мой — зверушек изучает, гуляет по помойкам, ловит крыс и чаек. Две крысы белокрылые и чайки две унылые покрытые пупырчатою кожей лягушат без пёрышек тоскуют и ускакать спешат.
А ещё есть муравей большой размером с гуся он пугает всех зверей, и я его боюся, когда он ковыляет на лапках на своих.
И в двери ударяет, и начинает стих: Я — муравей, воды налей! Не меньше ведра, напиться мне пора!
FiEctro well i quite do not understand you, but look on screenshot in my last post. If you mean that you see on pic then answer is yes, if not then i have completely no clue what you mean.
@Edit. Holy Jesus what the hell is this link you posted ? How this guy made it ?! It looks like another engine. So if he prerendered this scene on screenshot you posted then it's not my imagination only (look my last post)
__________________
настоящий мужчина не нуждается в подписи.
But wait, this prerendered scene comes from max and view model + hud come from ingame screenshot and it is just photoshoped or what i see is real playable prendered scene ? If it is, then how he made it ?
__________________
настоящий мужчина не нуждается в подписи.
supra36
Did you know that you may insert mdls into HL map?
Did you know that you can create a whole map of a model (with pre-rendered light, bump-mapping, shadows etc) composed with clip brushes?
This is quite obvious
I knew, but i didn't know it is possible with pre-rendered stuff o.O But how to save those all informations about lights, bump-mapping and stuff like that ?
Okay i will try to investigate it.
Thanks for your help guys, cheers.
__________________
настоящий мужчина не нуждается в подписи.
__________________
У котёнка мокрый нос и гладенькая шерсть, у него забавный хвост и быстрых лапок шесть. Две задних, две средних и две передних лапы, такая многоножка получилася у папы.
Он ученый — папа мой — зверушек изучает, гуляет по помойкам, ловит крыс и чаек. Две крысы белокрылые и чайки две унылые покрытые пупырчатою кожей лягушат без пёрышек тоскуют и ускакать спешат.
А ещё есть муравей большой размером с гуся он пугает всех зверей, и я его боюся, когда он ковыляет на лапках на своих.
И в двери ударяет, и начинает стих: Я — муравей, воды налей! Не меньше ведра, напиться мне пора!
Sorry for little offtopic but i do not want to make another thread with 'author supra36' because it looks "persistently" when it comes to ask questions. Can i use another IDE instead of VS6 for HLSDK or it will be totally incompatible ?
__________________
настоящий мужчина не нуждается в подписи.